בית השנטי | איך השמענו את קולם של 14,000 ילדי הרחוב בישראל

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: בית השנטי, הורדת מצגת

 

רקע

כ-15% מכלל אוכלוסיית הילדים ובני הנוער בישראל, כ- 330,000, נתונים במצבי סיכון ומצוקה. בקצה רצף הסיכון נמצאים 14,000 ילדים הומלסים החיים ברחובות, בספסלים, בבתים נטושים, משוטטים בגנים ציבוריים. בית השנטי הוא נקודת האור בחייהם החשוכים של אלפי ילדים ובני נוער בישראל.  המודעות הנמוכה לעמותה לצד התדמית השלילית שיש ל”נוער שוליים”, הופכים את גיוס התרומות למלחמה מתמדת.

חיפשנו איך לפרוץ את המחסום הרגשי. הבנו שעלינו להיכנס דווקא מהדלת האחורית ולהעביר את המסרים בדרך מפתיעה ומתוחכמת תוך חשיבה ‘מחוץ לקופסא’. כדי לפרוץ את מעגל האדישות, החלטנו לייצר הפרעה בדברים הבסיסיים בחיים שלוקחים כמובן מאליו, כמו: בית, הורים.

את ההפרעה עשינו דרך שימוש במדיה יצירתית ומפתיעה דרכה העברנו מסרים שהציבור לא מורגל לקבל.

המהלך השיווקי

שלב א | להשכרה חדר זבל בנתניה – פרסום מודעת מכירה ביד2 המזעזעות את הגולש התמים שמחפש לעצמו דירה ומערערים לו את המובן מאליו .
שלב ב |  – הדמית כריזה של ילדים שהלכו לאבוד וסיפור סיפורם האישי במקומות ציבוריים

התוצאות

המהלך זכה לחשיפה חסרת תקדים. הציבור הישראלי הזדהה עם נוער השוליים וחש אמפתיה וחמלה לסבלו. המודעות לעמותת בית השנטי עלתה והתרומות הרקיעו שחקים, כאשר אלפי תורמים בחרו לסייע. גייסנו יותר כסף מהיעד שהצבנו לעצמנו ונרשמה עליה של 30% בפניות לתרומות והתנדבות לעמותה.

מריומה- מנהלת  בית השנטי
מריומה- מנהלת בית השנטי