בזכות 3 צעירים חסרי-בית ו”זולה” אחת: איך הפכה 2016 לשנה הטובה ביותר לעלם ב- 5 השנים האחרונות

משרד פרסום: גיתם BBDO, חברה: עלם למען נוער במצוקה, הורדת מצגת

בזכות 3 צעירים חסרי-בית ו”זולה” אחת:

בשנים האחרונות, קיימת שחיקה מתמדת בהיקף התרומות למטרות חברתיות. עשרות אלפי עמותות מתחרות על תשומת הלב, והתורמים עייפים. בזירה רוויה זו, עמותת “עלם למען נוער במצוקה” חיפשה מהלך חזק, יצירתי ואותנטי. לצורך כך, חברנו לארגון “בתים מבפנים” הבינלאומי, והצגנו בפניו שלושה צעירי עלם – גיבורים שיצאו מחיי רחוב. הרעיון היה פשוט, חצוף ומרתק: הפכנו את המציאות על פיה, ועימתנו אנשים עם מה שהם לא רוצים לראות, בזמן שהם הכי לא מוכנים לכך. בלב-ליבו של פרויקט “בתים מבפנים” – המפאר בנייה אורבנית מתקדמת – שתלנו “בית” אחד יחיד ומיוחד: “זולה” של נערים חסרי-בית. בתוך הסביבה העשירה הכנסנו אזור אחד של חסרי-כל. בחוברת המעוצבת והנאה של “בתים מבפנים”, הסוקרת בתים יפיפיים, הופיעה תמונה של חורבה מכוערת – ביתם של צעירים דחויים. במהלך מפתיע ושובר-לב פתחו צעירי עלם את “ביתם” – החורבה שבה התגוררו – בפני מבקרים, והציגו את המציאות היומיומית שלהם בצורה הישירה והחשופה ביותר. מאות המבקרים עמדו המומים, והתקשו להכיל את רגשותיהם. המהלך היה זעיר מבחינת השקעה תקציבית, אך הוביל לתשומת לב משמעותית לעמותה ולגידול של כחצי מיליון ש”ח בתרומות (לעומת 2015). לשמחתנו, זו היתה השנה הטובה ביותר של עלם מבחינת גיוס תרומות ב-5 השנים האחרונות.

ענבל דור קרבל ,מנכ נאוה ברק,נשיאת העמותה שלמה ינאי,יו
ענבל דור קרבל ,מנכ"לית נאוה ברק,נשיאת העמותה שלמה ינאי,יו"ר העמותה