ארוחה מהזבל | איך הבאנו את סיפורם של הנוער בסיכון ל-1.5 מיליון ישראלים ושברנו שיא של כל הזמנים בגיוס תרומות ומתנדבים

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: בית השנטי, הורדת מצגת

רקע
בישראל יש 14,000 ילדים שחיים ברחוב והמדינה עוצמת עיניים.
בישראל ישנם למעלה מ-30 אלף עמותות פעילות. בין שלל העמותות, נלחם בית השנטי לפרוץ את מחסום האדישות ולהביא את סיפורם הכואב של הילדים לאור הזרקורים.

הבעיה
אנשים רבים תופשים את נוער הרחוב כעברייני ולא מבין עד כמה הוא נתון למצוקה קשה –כאשר מדי יום הם חווים התעללות, הטרדה מינית, קור, בדידות ורעב.
החלטנו לפרוץ את מחסום האדישות ולהוביל מהלך שיאיר זרקור על הנושא, בתקווה לעורר מודעות ולהניע את הציבור לפעולה.

המהלך
תופעת החיטוט בפחים מזוהה עם אוכלוסיית חסרי-בית מבוגרת יותר, אבל מעטים יודעים שאיסוף אוכל מהזבל היא מנת חלקם היומית של ילדי רחוב רבים.
בכדי לעורר מודעות, חברנו לשף שגב משה ואתגרנו אנשים לאכול ארוחת גורמה שהוכנה מרכיבים שנאספו מהזבל הזמנו בלוגרים ומובילי דעה לטעום את ה”תפריט החדש” של שגב. הוגשה להם ארוחה מרהיבה, אך רגע לפני הביס הראשון, הם גילו את האמת – המנות עשויות מאוכל שנאסף מהזבל.
לאחר מכן, הם צפו בסרט של בוגרי בית השנטי שסיפרו כיצד נאלצו לאכול מהרחוב והאורחים כולם התרגשו עד דמעות. הם הלכו הביתה רעבים, בדיוק כמו הילדים.

תוצאות
תיעדנו את האירוע המרגש והסרט הפך לאחד המהלכים הוויראליים של השנה והתוצאה:
גידול אדיר במודעות לתופעה, ושיא של כל הזמנים בגיוס תרומות ומתנדבים לבית השנטי

מריומה- מנכלית בית השנטי
מריומה- מנכלית בית השנטי