

אלקטרה | מהפכת המיזוג החכם של אלקטרה: איך תוך 3 שנים הפכנו את אלקטרה ל"מזגן של המדינה" וצמחנו ב61%
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: אלקטרה מוצרי צריכה, הורדת מצגת
הרקע:
לאחר שנים בהן הוביל טמבור בקטגוריית הצבעים, החלה הזירה התחרותית להתעורר במלוא העוצמה ולהסיט את השיח מגוון הצבע לנגזרת המחיר.
ממותג שיצר העדפה מבוססת פרמיה, מצא עצמו טמבור נשאר לשוק שמבוסס על מלחמת מחירים.
כתוצאה מכך ספג המותג מכה תדמיתית קשה, איבד נתחי שוב ונכנס למגמת ירידה.
בקטגוריה שחוקה שנדמה כי ‘ראתה כבר הכל’ חשבנו על זווית תקיפה חדשה, כזו שתכתיב מחדש את הטון בקטגוריה.
קטגוריית הצבע סבלה ממעורבות צרכנית נמוכה באופן מובנה, מבחינת הצרכן, אין שוני בין הצבעים, “צבע זה צבע”, אין חשיבות למותג והבחירה מופקדת בידי צג ג’ – קמעונאי או שיפוצניק.
המהלך:
היה לנו ברור שהדרך לחזור לעליונות מוצרית מפרמטר שקוף לקלף מנצח, מתחיל בשינוי השיח – מעיסוק במחיר וגוון הצבע, לעיסוק באיכותו, תוך הצבת הצרכן בעמדת מקבל ההחלטות.
איך מנגישים נושא ‘אפור’ ומשעמם כמו צבע והתועלת שלו? בראשונה, עולים עם שפה הומוריסטית שאי אפשר להתעלם ממנה. לאחר מכן, יוצאים בפעילות תקשורתית רחבה, חוצת אוכלוסיות וחוצת מדיומים שמנגישה לצרכן את העיסוק באיכות הצבע, ושמים אותה במרכז הבמה.
התוצאה :
רטפוליו מוצרים מנצח ומהלך תקשורתי רלוונטי ששובר מוסכמות, הצלחנו לייצר גידול במכירות מוצר הדגל (סופרקריל מט פלוס), להביא לעלייה בהעדפה למותג, לפתח פעם משמעותי מהתחרות והכי חשוב – להניע את הצרכן לפעולה ולגרום לו לבחור באיכות, אותה הוא משייך לטמבור.
![]() |
![]() |
![]() |
יגיל-וייט-מנכל-אלקטרה-מיזוג-אויר-ואקלים | טלי-קידר-סמנכל-שיווק-ופיתוח-עסקי-בקבוצת-אלקטרה-מוצרי-צריכה | משה בטיטו מנהל השיווק חטיבת המיזוג אלקטרה מוצרי צריכה |