איקאה באח הגדול: נא לעצב בהתאם

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: IKEA, הורדת מצגת

רקע

הישראלים אוהבים את איקאה והיא סיפור הצלחה בכל קנה מידה בישראל, אבל כשזה מגיע לעיצוב איקאה נתפסת כפשרה.

בעוד שברוב מדינות העולם הצליחה איקאה להנחיל את החזון “לספק לצרכנים מוצרים מעוצבים ואיכותיים במחיר תחרותי”

את הצרכן הישראלי היא עדיין לא הצליחה לשכנע.

כשמדובר בקטגוריות עם מעורבות גבוהה כגון: מטבחים, ארונות, סלונים, מיטות איקאה נופלת בתפיסת האיכות והעיצוב מהמותגים המתחרים.

הפרדוקס הוא, שאיקאה היא אחת מהחברות המובילות בתחומן בעולם בתחום העיצוב.

המהלך השיווקי

האח הגדול, תכנית הריאליטי המובילה בישראל, הפכה עם השנים לבמה עיצובית פורצת דרך שמכתיבה שיח וטרנדים בשוק הרחב

 כתבות כמו “איפה קונים את הרהיטים של האח הגדול?” הפכו לשגרה ולחלק גדול מהשיח והבאזז סביב התוכנית.

הרעיון הגדול: אם כל שנה עיצוב הבית הוא שיחה, אז למה שהשיחה לא תהיה רק על ? IKEA

החלטנו להשתלט על כל בית האח הגדול ולעצב את כולו בריהוט של איקאה, אך לא הסתפקנו בזה.

הריהוט הפך לתוכן ולא לתפאורה. הדיירים נכנסו ל”בית מקרטון” ונתבקשו לחשוף ולהרכיב לבד את כל הריהוט של הבית

תוצאות

1.14 מיליון צופים של “האח הגדול VIP  עקבו במשך שלושה חודשים אחרי פרסומת הריהוט הארוכה בהיסטוריה

מהלך מעורר BUZZ חסר תקדים שהפך לשיחת העונה

וגם המספרים היו מדהימים – תוצאות של פי שתיים ויותר מהיעדים בטראפיק ובמכירות.

שוקי קובלנץ, מנכ אפרת צור, סמנכ בקי, מנהלת שיווק אופליין איקאה
שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה אפרת צור, סמנכ"ל שיווק איקאה בקי, מנהלת שיווק אופליין איקאה