אימרו הספטה! איקאה מסיטה את הספוט מהספה האדומה ומשיגה צמיחה חסרת תקדים ב SAME STORE

משרד פרסום: McCann Tel Aviv, חברה: IKEA, הורדת מצגת

במשך שנים היה לאיקאה הכל: הצעת ערך שטרפה בסערה את השוק, חווית קניה שהפכה את מועקת שיפוץ הבית – לטיול משפחתי, מערכת יחסים עם הצרכנים – שאפשר רק לקנא בה!אבל אז הגיע הבלתי נמנע: איקאה זיהתה האטה בנתוני הצמיחה בחנויות הקיימות!  החשש היה ברור: אם כולם קונים אצלנו, וקונים המון – האם יכול להיות שכבר אין לנו לאן לצמוח?! התשובה היא NEJ או בעברית: לא! כי באיקאה זיהינו שיש המון מוצרי נישה שהצרכנים קונים – אבל לא מקשרים אותם באופן ספונטני עם איקאה: הם אוספים אותם על הדרך בביקור השנתי, אבל כשהם תכננים מראש לקנות מנורה או עציץ – הם לא חושבים לקנות אותם באיקאה! המשמעות: אם נצליח לחבר את קטגוריות הנישה לאיקאה  נגביר את תדירות הביקורים ונייצר מנוע צמיחה! אז החלטנו לשים את הספוט-לייט על קטגוריות הנישה – ואיזו דרך יותר טובה לעשות את זה מאשר שימוש בקודש הקודשים של איקאה – הקטלוג! החלטנו למנף אותו גם כאמצעי מדיה וגם כנכס מותגי אייקוני: לראשונה לא דיברנו על צאת הקטלוג אלא שמנו את מוצרי הנישה במרכז התקשור ויצרנו סביבם שיח באמצעות מעשה פרובוקטיבי במיוחד – תרגום שמות המוצרים לעברית בשילוב עם אבשלום קור. והתוצאות היו מדהימות: קטגוריות חדשות לגמרי נכנסו למודעות של הצרכנים והצלחנו לייצר צמיחה של 10% במכר של החנויות הקיימות!