איך לאחר 60 שנה של שלטון יחיד, שינינו את ענף הכדורסל בישראל

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: הפועל ירושלים, הורדת מצגת

רקע
ענף הכדורסל היה במשך שנים רבות ענף של קבוצה אחת – מכבי ת”א. במצב שנוצר, לשאר הקבוצות נותר סיכוי קלוש להגיע להישגים.
במהלך שנות ה-90, הפועל ירושלים הייתה הקבוצה היחידה שהצליחה לאיים במקצת על מעמדה של מכבי. אבל ברגעי האמת כשלה שוב ושוב.
ב-2013 חל המפנה – קבוצת בעלים חדשה שהביה עימה רוח חדשה של ווינריות.
הבנו שאנחנו חייבים לברוח ממשבצת ה”לוזרית הנצחית” ולהרחיב את מעגלי האהדה לקבוצה. שאפנו להפוך את הפועל ירושלים לאלטרנטיבה אמיתית.

המהלך  השיווקי |הפועל ירושלים עוברת לשחק במגרש של מכבי
מינפנו את תקשורת הספורט בישראל,  ובנינו את אישיות המותג של הפועל החדשה באמצעות יו”ר המועדון, אורי אלון – ירושלמי, סטאראפיסט מצליח והכי חשוב, ווינר גדול.
שלחנו את אלון לחזית התקשורתית והפכנו אותו לפנים של המותג. שינינו את הטון – מרטוריקה של אנדרדוג לרטוריקה של Powerhouse – הצבנו יעדים שאפתניים.
הובלנו את התקשורת לצייר מחדש את זירת התחרות – מכבי ת”א והפועל ירושלים מופיעות באותם הקונטקסטים, ראש בראש!

 התוצאות | כדורסל ישראלי זה כבר לא רק מכב
ב-2015 שילשנו את כמות המנויים ל-5,100! מספר הכרטיסים שנמכרו במהלך העונה היה גבוה ב-70% מאשר בעונה הקודמת.
לכל אחד ממשחקי הבית שלנו הגיעו בממוצע פי 2.3 אוהדים. הכנסות המועדון גדלו במהלך עונת 2015 ב-42%!! ומעל לכל, הבאנו לעיר ירושלים אליפות ראשונה!)