איך הצליחה סקודה להפוך ממותג צ’כי נחות, לרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל  בכל הזמנים?

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: צ'מפיון מוטורס, הורדת מצגת

רקע:

טרום המהלך סקודה סובלת מבעיות תדמיתיות רבות ומורכבות. מוצאה הצ’כי, קהל נהגי המוניות המזוהה עמה, חוסר הלגיטימציה מצד חברות במשק שסרבו לצרפה לצי הרכבים שלהן, גרמו למותג להיתפס כנחות. היתרון היחיד היה תמחור נגיש יותר לעומת התחרות. אך המחיר הנמוך גרם למותג להיתפס כלא נחשק. כפועל יוצא מהתחרות ותפיסת המותג הבעייתית מכירות סקודה דשדשו. ב-2011 נוסף עוד קושי- המחאה החברתית סחררה את השוק והובילה למלחמת מחירים, דבר שהביא את סקודה לאיבוד היתרון התחרותי .

היה ברור לנו שהדרך הנכונה הינה למצב את סקודה כמותג VFM.אך על מנת לפתור את קונפליקט המחיר, היה עלינו להפוך את ערך ה-VFMבשוק הרכב מפשרה, לבחירה חכמה לצרכן שמבין עינין.

הפתרון:

המהלכים התקשורתיים לרבות וההשקות לוו תמיד במסרים שהדגישו את הערך המוצרי לצד מחיר אטרקטיבי.

ב-2013 הצעת הערך תומצתה ל-DNAשל המותג וצרכניו: SIMPLY CLEVER. בשורה התחתונה הוכחנו לצרכן-סקודה שהוא בוחר חכם- ג משלם פחות, ומקבל יותר.

התוצאות:

ב-2014 סקודה עושה היסטוריה והופכת למותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בישראל בכל הזמנים, עם למעלה מ-15,436 מסירות בשנת 2014 וגידול קונסיסטנטי לאורך כל שנות המהלך.

מעבר לכך, חינכנו את הצרכן שהבחירה בסקודה היא  SIMPLY CLEVERומעמד המותג הלך ועלה. ההחלטה לקנות סקודה הפכה מפשרה לגאווה כשב-2014 קיבלנו את הסטמפה הסופית סקודה נכנסה לראשונה אל מדד המותגים והפכה חלק מרשימת המותגים האהובים, והנחשקים ביותר.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה