

איך הצלחנו למכור פיקדונות בתקופה של ריבית אפסית?
משרד פרסום: ראובני פרידן IPG, חברה: מזרחי טפחות, הורדת מצגת
איך הצלחנו למכור פיקדונות בתקופה של ריבית אפסית?
מזרחי טפחות יצר בשנת 2011 קונספט תקשורתי חדשני ומבודל בעולם הפיקדונות, בשם “שפת הפירות”. מהות הקונספט הייתה להעניק שם של פרי לכל מסלול פיקדון שהציע הבנק, על בסיס יצירת התאמה בין מאפייני הפיקדון למאפייני הפרי. השפה התקשורתית הביאה לעליה משמעותית בגיוס הכסף לפיקדונות ובנתח השוק של הבנק.
בשנת 2015 הריבית במשק ירדה בחדות והגיעה לשפל של – 0.1% בלבד! מציאות זו חייבה את מזרחי טפחות לבצע התאמה לשפת הפירות, כדי להחזיר את הרלוונטיות של שוק הפיקדונות כאפיק השקעה עבור הלקוחות.
מתוך הרצון לספק פתרון אקטואלי ורלוונטי, נוצר קונספט “פרי השעה”, שייחודו היה בהפיכת פירות הבנק לפירות עונתיים, המעניקים מענה לצורך ספציפי של הלקוח, תוך כדי התחשבות במצב האקטואלי במשק –הריבית האפסית במשק, והחשש של הצרכנים מחוסר היכולת של הפיקדונות לייצר תשואה על הכסף.
הפתרון הקריאייטיבי שנבחר הינו “מבזק כלכלי” המשודר מחדר ההשקעות של הבנק. במבזק מציגה סוזי טובי, מנהלת לקוחות בחדר העסקאות של הבנק את פרי השעה ,כמענה לצורך, שעולה מדביר שמיצג את הלקוח המבולבל והחושש מהמצב הכלכלי והריבית האפסית.
המהלך הצליח לשבור שיאי ביקוש ומכירות: הן בסך המתעניינים בפיקדונות, הן בסך הכספים החדשים שהופקדו והן בסך החשבונות החדשים שנפתחו כתוצאה מהמהלך.
![]() |
![]() |
![]() |
עינת הלפמן לבנטר - מנהלת תקשורת שיווקית בנק מזרחי טפחות | ענבל יפה – צ'רבין מנהלת שיווק תחום השקעות במזרחי-טפחות | משה פלדמר- מנהל אגף שיווק, מזרחי-טפחות |