איך הלוטוג’וצים סידרו לכולם את החיים 

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: מפעל הפיס, הורדת מצגת

לוטו-איך הפכנו מותג וותיק שנמצא בשחיקה בכל העולם,

לצעיר, אהוב וכזה אשר נמצא בצמיחה מתמדת.

נקודת הפתיחה:

מפעל הפיס סיפק, מאז ומתמיד, אפיק חוקי ומבוקר לאלו המבקשים “לפלרטט עם המזל”. אולם, בתחילת 2010, למרות האטרקטיביות הגדולה של משחק הדגל של מפעל הפיס, הלוטו מצא עצמו סובל מ”לקות תדמיתית”, כאשר הוא נתפס כארכאי, ביחס לאלטרנטיבות. במקביל, הפך המותג ליעד למתקפה תקשורתית אשר יצרה תדמית שלילית למפעל הפיס בכלל ולמשחק הלוטו בפרט, והעמיקה את התפיסה השלילית ממנה כבר סבל.

המהלך:

הבנו כי המפתח לשינוי מצב הקיים, טמון בשבירת הקונבנציה – מציאת סיפור מותג חדש היושב על תובנה חדשה ורלוונטית. בבסיס הרעיון, עמדה התובנה שלזכייה בלוטו יש ערך רגשי שהוא גדול בהרבה מהחלום של להיות עשיר, היא מאפשרת לך להשתחרר מ”התלות” שיש לכל אחד מאתנו, בגורמים שונים – הזכיה בלוטו מאפשרת לך לעשות צדק פואטי, בדרך שלך. סביב תובנה זו, נבנתה שפה תקשורתית חדשה, שעתה מהפך אמיתי בתפיסת המותג. הלוטוגוצים נולדו ואיתם המסר החדש: “תנו למספרים לסדר לכם את החיים”

תוצאות:

גידול של 15%בשיעור ההשתתפות בלוטו, כבר בשנה הראשונה

גידול של מעל ל-25%בכל רמות הפרסים בהשוואה לפרסים דומים בטווח של 4 שנים!

גידול במעורבות הרגשית של הקהל – מותג הלוטו הפך ממותג קר, מרוחק ולא רלוונטי למותג אהוב ונחשק

הקמפיין הדיגיטלי הינו אחד הבולטים והמוצלחים שעלו בזירה הדיגיטלית בארץ, מעל-151,000 יוניקים שביצעו אינטראקציות איכותיות עם הלוטו, וכ- 190 אלף נכנסו לאתר.

שי לירז, מנהל שיווק ואחראי מחקרים
שי לירז, מנהל שיווק ואחראי מחקרים