איך החזרנו לאלקטרה את התואר המזגן של המדינה

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, חברה: אלקטרה, הורדת מצגת

הרקע

בשנים האחרונות חדירת המזגנים בישראל מתקרבת למיצוי, כאשר כמעט בכל בית יש לפחות מזגן אחד, ונתוני החדירה עומדים על 94%. לא פלא אפוא שפוטנציאל הצמיחה הנמוך מוביל להגברת התחרות בענף, תוך שינוי הפוקוס של השחקנים, מניסיון להצמיח את השוק לניסיון לכבוש נתח שוק מהמתחרים. אלקטרה, מובילת השוק, מסיימת את שנת 2014 עם ירידה של 5.1% במכירות לעומת השנה הקודמת. אם לא די בכך, המתחרה הוותיקה תדיראן מחליטה לצאת מקטגוריית המוצרים הלבנים ולמקד את הפעילות שלה במיזוג אוויר. התוצאה: לראשונה בתולדותיה, אלקטרה מאבדת את המובילות בשוק.

המהלך
מתוך מחויבות לעתיד החברה ולצמיחה רווחית, מחליטה אלקטרה שלא להיגרר למלחמת מחירים. היא מגבירה את מאמצי הפיתוח של החברה, ומביאה לשוק חדשנות מוצרית שמשנה את מאזן הכוחות בשוק. אלקטרה מפתחת שלוש סדרות של מזגנים עיליים מתקדמים, שמאפשרים חסכון משמעותי בעלויות האחזקה.
אבל, חדשנות מוצרית בלבד אינה מספיקה. הבנו שבכדי לשוב ולהוביל את השוק עלינו לקחת בעלות על ערך רלוונטי, משמעותי ומבדל, ולכן, בצעד אמיץ יצאנו בקמפיין שמסיט את השיח: במקום לדבר על מחיר המזגן מדברים על עלות האחזקה הנמוכה המתאפשרת באמצעות טכנולוגיית המזגנים המתקדמת בישראל.

 

התוצאה
שנת 2016 מסתיימת בשיא של כל הזמנים במכירות המזגנים של אלקטרה! חזרנו להוביל את השוק  עם צמיחה של 23% במכירות ו – 45% נתח שוק כספי.

 

טלי קידר, סמנכל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת אלקטרה מוצרי צריכה יגיל וייט - מנכל אלקטרה מיזוג אויר ואקלים
טלי קידר, סמנכל שיווק ופיתוח עסקי בקבוצת אלקטרה מוצרי צריכה יגיל וייט - מנכל אלקטרה מיזוג אויר ואקלים