איך הדבקנו מדינה שלמה בשלבקת חוגרת – ויצרנו מודעות ציבורית למחלה חמורה שאף אחד לא הכיר

משרד פרסום: Y&R, חברה: MSD, הורדת מצגת

הרקע:

מחלת השלבקת חוגרת עלולה לתקוף שליש מהאוכלוסייה במהלך חייה, אך רוב האנשים כלל לא היו מודעים לקיומה וודאי שלא לחומרתה. יצאנו למהלך במטרה להעלות את המודעותלמחלה, כשהאתגר המרכזי שעמד מולנו – איך מעלים מודעות למחלה עם שם מוזר ולא קליט?!

המהלך השיווקי – עסקי:

הבנו שהשם המוזר והמצחיק הוא דווקא מה שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו! והחלטנו להשתמש בשם כטריגר לעורר סקרנות ולהוביל אנשים לחיפוש עצמי אודות המחלה.

שטפנו את המדינה ב”שלבקת חוגרת” באמצעות קמפיין שילוט ארצי, ועלינו בתשדירי טסטמוניאלס בטלוויזיה וברדיו עם סיפורים אמיתיים, כדי להבהיר שלמרות השם המצחיק, מדובר במחלה רצינית. ווידאנו שכשהסקרנות תתעורר יהיה לה מענה 360 של אינפורמציה על המחלה ובנינו תשתית מקורות מידע נגישים ומותאמים לקהל המבוגר(באינטרנט, במוקד הטלפוני, ובהכנת המערך הרפואי).

תוצאות:

שלבקת חוגרת זכתה לסיקור תקשורתי וחשיפה חסרת תקדים, בשווי של כמעט פי 2 מתקציבה מדיה! מאות אייטמים בעיתונות הכתובה, ברדיו, בתכניות לייפסטייל, בריאות, אקטואליה ובידור בטלוויזיה, ואלפי פוסטים, תגובות, מחוות וסרטונים שהציפו את הרשתות החברתיות.

 

יצרנו מסר חזק שהפך לוויראלי והצלחנו לייצר קשב למסר החשוב על חומרת המחלה, העלינו משמעותית את המודעות הציבורית למחלה, יצרנו סקרנות שהניעה את הקהל לפעולה לחפש באופן אקטיבי מידע על המחלה, עם אלפי פניות למוקד הטלפוני שלMSDועשרות אלפי כניסות למיניסייט האינפורמטיבי.

יעל גולדבלט ליטל יאנג ליאת גוטליב
יעל גולדבלט ליטל יאנג ליאת גוטליב