אבא סיפור – המהלך שפתח את לב הציבור לקהל העיוורים

משרד פרסום: פובליסיס, חברה: הספרייה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים, הורדת מצגת

הרקע

הספרייה לעיוורים הוקמה בכדי לאפשר לציבור בעלי המוגבלויות בקריאה גישה אל ידע, תרבות ואקטואליה שאינם זמינים להם בצורה המותאמת להם ולצרכיהם. המטרה השיווקית המרכזית היא איסוף תרומות אך המטרה הפרסומית בה התמקדנו הינה “תדמיתית” ורגשית – לפרוץ את מחסום המודעות הנמוכה.

 

המהלך השיווקי-עסקי

השקנו מוצר ייחודי וחדשני – “ספר משולב” – ספר ילדים המחבר בין כתב ברייל לעמודים מאויירים וכתובים מספרים מוכרים,כגון “מעשה בחמישה בלונים” ו”איה פלוטו”. הספר מאפשר קריאה משותפת לעיוורים ורואים יחדיו, ומיועד במיוחד להוריםעיוורים לילדים רואים.

בנוסף, הושק גם מוצר משלים – ספרי ילדים מוקלטים, המוקראים עלידי אמנים מוכרים. סיפור הילדים המוקלט הוצע לצרכנים בתמורהלתרומות, אשר בוצעו באתר אינטרנט ייעודי שהוקם במסגרת הקמפיין.

 

קהל היעד היה כלל הציבור הישראלי ואוהבי הספר ובעיקר הורים לילדים, היכולים לזהות את החשיבות של שעתהסיפור לקשר בין הורה וילדו, גם מתוך נקודת המבט שלהם כהורים וגם תוך הזדהות עם ילדים רואים להורים עיוורים, אשר נחסכת מהם חווית ילדות משמעותית.

 

הקמפיין כלל הקלטה של גרסה מחודשת לשיר האהוב “אבא סיפור”, מבוצע על ידי מספר אמנים מובילים: מירי מסיקה, דני רובס, דניאל סלומון, ומיקי ושירה גבריאלוב, שהעניקו חיבור גם לחוויית ההורה-ילד סביב השיר.

התוצאות

הקמפיין רשם הצלחה רבה במספר פרמטרים:

·         הגברת המודעות – דיברו על העמותה ועל הקמפיין בכלי התקשורת השונים. העמותה קיבלה פניות רבות מאנשים שהביעו נכונות להתנדב בעמותה

·         גיוס תרומות – גידול של 1400% ביחס ל 2013.

·         חשיפה – קמפיין האינטרנט זכה למיליוני חשיפות והגיע למאות אלפי ישראלים.

עמוס באר מנכ''ל הספריה לעיוורים עדי ניר-לבון, מנהלת שיווק וקשרי חוץ הספריה לעיוורים
עמוס באר מנכ''ל הספריה לעיוורים עדי ניר-לבון, מנהלת שיווק וקשרי חוץ הספריה לעיוורים